Gázpalack

Gázpalack

Mustáros csirkemell

2015. január 27. - Petrovszki László

Kivételesen nem másnaposan indultunk a vasárnapnak, ezért jó ötletnek tartottam megejteni az első "blogos főzést". A menüt spontán találtam ki bevásárlás közben. Kezdetnek nem akartam semmi extrém dolgot bevállalni, ezért már jól bevált ételeket csináltam. 

 32321.jpg

Találtam egy nagyon gusztusos kis üvegben árusított magos mustárt, ami megadta az ihletet az egész menühöz. Egy egyszerű mustáros villámpác mellet döntöttem,melyhez a csirkemellet gondoltam a legjobb ötletnek. Köretnek egy egyszerű párolt zöldségre esett a választás, aminek az alapjául szégyen szemre fagyasztott mexikói mixet használtam. 

Az előkészületeket a csirkével kezdtem. Sóztam, borsoztam és utána bekentem őket a magos mustárral, s végül egy kevés olivaolajat öntöttem rá. Egy tálban egy kicsit összedolgoztam, s egy órára állni hagytam a pácban.

csp_1782.jpg

 A csirke után rátértem a köretre. Kezdetnek felvágtam két fej kis lilahagymát, két szál újhagymát és két paradicsomot, valamint nagy-nagynénim (Mamám testvére...mi rá a helyes kifejezés?) ecetes fokhagymájából két gerezdet feltörtem. 

csp_1807.jpg

csp_1806.jpg

Először a lilahagymát kezdtem olivaolajon pirítani, amihez hozzádobtam egy csomag kockázott bacont. Miután kellően üvegesre pirult ráöntöttem a többi friss zöldséget, s tovább pirítottam, míg a paradicsom ki nem adta a levét.

csp_1813.jpg

Ezek után hozzáöntöttem a mirelit mexikói zöldségeket, s addig főztem tovább, amíg kellően puhák nem lettek. Sóval, borssal, ételízesítővel, citromlével és bazsalikommal fűszereztem. A főzés után lefedtem az edényt, és állni hagytam a köretet a csirke találásáig.

csp_1825.jpg

A harmadik lépésben a tejfölös szósznak álltam neki, amit már régóta dicsérnek haverjaim és gyakran követelik rajtam. Egy pohár tejfölt egy tálba öntöttem, s mustárt,1 gerezd fokhagymát, sót, borsot, kaprot, csombort, őrült chilit, citromlevet és olivaolajat használtam a fűszerezés gyanánt, majd addig kevertem míg kellőképpen el ne oszlottak az összetevők. Arányokat nem szívesen mondok, mivel szerintem mindenki a saját ízlésére hagyatkozva éri el a legjobb ízhatást.

csp_1836.jpg

A hús sütéséhez szerencsémre találtam itthon kacsazsírt, ami egy kicsit különlegesebb ízt kölcsönzött szárnyas barátnőinknek. A csirkemelleket pár perc alatt ropogósra sütöttem, ügyelve arra, hogy nehogy túlságosan kiszáradjanak. 

csp_1845.jpgcsp_1857.jpg

A sütés után gyorsan a rátértem a tálalásra, amiből két változat is készült,fotós barátaim esztétikai szekírozására hallgatva. Mindkét változatnál a fogást egy kis tortilla chipsszel dobtam fel, ami nagyon jó megy a szószhoz, s állagában egy kis változatosságot visz a csirke mellé. Az első verzióban még egy kis chilis füstölt sajttal bolondítottam meg a melleket. 

csp_1877.jpg

csp_1879_1.jpgcsp_1881_1.jpgcsp_1883_1.jpg

 

Kb 4 személyre a hozzávalók

A csikremellhez:
-magos mustár
-só, bors
-1 kg filézett csirkemell
-olivaolaj
-kacsazsír a sütéshez

A körethez:
-kb fél kg fagyasztott mexikói zöldségkeverék
-2 fej paradicsom
-kockázott bacon
-2 gerezd fokhagyma
-2 újhagyma
-2 lilahagyma
-só, bors, ételízesítő,citromlé, bazsalikom

A szószhoz:
-1 pohár tejföl
-1 gezezd fokhagyma
-mustár
-olivaolaj
-só, bors, őrölt chili, szárított csombor és kapor

A tálaláshoz:
-Füstölt chilis sajt
-Tortilla chips

 

Igyekezni fogok minden héten legalább 1-2 posztot szállítani, s reménykedek benne, hogy nem csak nekem lesz élvezetes ez a blog. Köszönöm mindenkinek, aki elolvasta az első bejegyzésemet, szívesen fogadok minden kritikát, legyen az pozitív vagy negatív. 

Köszönöm a profi képeket Pete Csaba barátomnak!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gazpalack.blog.hu/api/trackback/id/tr667113379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Writer's corner 2015.01.27. 22:59:48

Istenem.. épp éhes vagyok és ekkor találok rá erre.. nagyon ügyes vagy! :)
süti beállítások módosítása